Hjemmesiden bruger cookies, så vi kan forbedre oplevelsen for dig. Hvis du fortsætter på siden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om cookies

Ok

Værd at vide om ViaBill - Betaling over 24 måneder

Så nemt er det:

  1. Læg varerne i kurven, gå til kassen og vælg ViaBill blandt betalingsmulighederne.
  2. Vælg ViaBill og spred betalingen over flere måneder.
  3. Du modtager en mail fra ViaBill og dine varer sendes fra webshoppen.

Hvad koster det at bruge ViaBill?

  • Hvad koster ViaBills betalingsservice?
    Du kan betale din opkrævning gratis via din netbank, men du kan også bare slappe af, og lade ViaBill håndtere betalingen på forfaldsdatoen - helt uden, at du skal foretage dig noget som helst. Betalingsservice koster blot 39 DKK pr. opkrævning, og sikrer altså, at du slipper for dyre rykkere- og inkassoomkostninger. Det er faktisk kun såfremt ViaBill ikke kan trække beløbet på dit betalingskort, at du vil kunne modtage rykkere.

  • Jeg er ikke i stand til at betale det skyldige beløb?
    Vi kan alle havne i uventede / ulykkelige omstændigheder, som gør, at betaling af det skyldige beløb ikke kan lade sig gøre på forfaldsdagen. Er du havnet i en sådan situation, vil vi gerne prøve at hjælpe dig. Det er selvfølgelig forbundet med et gebyr, men lad os se, om vi ikke kan forlænge kreditten. Skriv til ViaBill support så kontakter vi dig hurtigst muligt.

  • Jeg har fået en henvendelse fra ViaBills inkassopartner?
    Hvis ViaBill ikke har modtaget din indbetaling rettidigt, forsøger vi at trække beløbet på det betalingskort, du oplyste ved bestillingen, så dyre rykkere- og inkassoomkostninger undgås. Hvis hævning på dit kort ikke kan lade sig gøre, ringer og skriver vi til dig, for at løse problemet. Først i det tilfælde, at vi ikke kan træffe dig, og vi ikke hører fra dig, ser vi os nødsaget til at overdrage sagen til vores eksterne inkassopartner, som håndterer sagens videre forløb gennem RKI og det danske retssystem. Har du spørgsmål til selve sagen (betaling, levering, varer, indsigelser osv), skal dette tages med inkassopartneren.

    Kun såfremt, du er indstillet på at indgå en fornuftig fuld betalingsløsning med ViaBill inklusiv betaling af en del af inkassoomkostninger, kan du kontakte ViaBill herom på ViaBill support.

Jeg har...

  • returneret varen/reklameret til webshoppen, men stadig betalt til ViaBill?
    ViaBill har intet med varen eller leveringen heraf at gøre, og vi kan ikke hjælpe dig, hvis du kontakter os herom. Det er derfor vigtigt, at du kun taler med webshoppen om dette, og det er webshoppens pligt - iht. sin aftale med ViaBill - straks at informere ViaBill herom. Først når webshoppen informerer ViaBill om din indsigelse, returnering eller lign., kan ViaBill returnere betalingen til dig. Oplever du, at webshoppen intet foretager sig i forhold til din indsigelse/returnering, kan ViaBill først behandle din eventuelle henvendelse til ViaBill, når du kan dokumentere f.eks. via e-mail korrespondance, som du skal sende til ViaBill, at webshoppen ikke har reageret på din henvendelse i 3 dage (72 timer).

    Kan du dokumentere, at du har returneret varen rettidigt og iht. dansk lovgivning i øvrigt, skal du selvfølgelig have din betaling retur. ViaBill bliver blot nødt til at afvente webshoppens svar. Årsagen hertil er, at ViaBill har betalt webshoppen for dit køb.

  • betalt for sent - eller slet ikke betalt?
    For at undgå dyre rykkere, sørger ViaBill for at tilmelde dig vores betalingsservice, hvis du ikke selv betaler opkrævningen til tiden. I så fald trækker ViaBill selv beløbet via dit betalingskort. Dette koster et betalingsservice gebyr, men kan slet ikke måle sig med de rykker- og inkassogebyrer, som dansk lovgivning tillader. Og når betalingsservicen er aktiveret, sørger ViaBill også fremover for, at der kun i særlige tilfælde udstedes rykkere. Det er faktisk kun såfremt ViaBill ikke kan trække betalingen via dit kort, at en normal rykker- og inkassoproces (alt i henhold til dansk lovgivning) påbegyndes.

    Har din indbetaling krydset vores hævning, betyder det, at du har betalt for sent, og så er du automatisk tilmeldt vores betalingsservice. Din indbetaling modregnes først og fremmest i din næste opkrævning, men overstiger indbetalingen din samlede skyld til ViaBill, returnerer vi selvfølgelig det for meget betalte beløb på dit anvendte betalingskort.

  • betalt til webshoppen i stedet for til ViaBill?
    Når du vælger at betale med ViaBill i en webshop, kan du alene betale til ViaBill. Du skal altså ikke betale til webshoppen, idet ViaBill betaler webshoppen for dit køb. Er du alligevel kommet til at betale til webshoppen, skal du altså stadig betale til ViaBill, og bede webshoppen om at tilbagebetale til dig.

    Du betaler til ViaBill via den opkrævning, ViaBill e-mailede til dig, da webshoppen sendte varen til dig (FI-kort / indbetalingskort, som betales via din netbank). Har ViaBill ikke modtaget din betaling til tiden, sørger ViaBill selv for at trække beløbet på dit betalingskort mod et mindre betalingsservicegebyr - altsammen for at undgå dyre rykkere- og inkassoomkostninger.


Tilbage til toppen